Het moet erg onprettig zijn als je tegelijkertijd fan bent van The Antlers én een ongeduldige persoonlijkheid hebt. De folkband laat immers graag op zich wachten als het gaat om nieuwe muziek. Sinds in 2021 het meest recente album Green To Gold verscheen, brachten The Antlers slechts een handvol singles uit. Stuk voor stuk prachtig, maar veel te weinig om volledig te verzadigen. Sinds magnum opus Hospice uit 2009 hoop je immers dat er een stortvloed aan muziek van dezelfde kwaliteit zou verschijnen. Maar ja, mooie muziek komt nu eenmaal niet op bestelling. The Antlers-motor Peter Silberman had ook wel zijn redenen voor zijn passiviteit, want na een ongeluk werd hij tijdelijk doof aan één oor en was hij hypergevoelig voor geluid. Voldoende reden om even afstand te nemen van de muziek. Nu is er wél weer eens nieuwe muziek van The Antlers en dat geeft alleen maar extra extase. Met Carnage brengen The Antlers niet alleen een nieuwe single uit, het project van Peter Silberman kondigt ook gelijk een nieuw album aan. Het eerste album in vier jaar tijd dus! Blight is de titel van die plaat, die zal verschijnen op 10 oktober. Het album gaat ons als luisteraars confronteren met onze passief destructieve gewoontes: uitstoot, verspilling en de verwoesting van de natuurlijke wereld. Dat gaat zeker confronterend worden, maar ongetwijfeld ook van grote muzikale schoonheid.