Het aftellen is voorbij, want hier is de nieuwe single van Bente getiteld 3.2.1.. Bente scoort flink met haar ingetogen liedjes, maar heeft de stem van een nachtegaal en dan ben je als zangeres multi-inzetbaar. Met 3.2.1. ligt het tempo relatief hoog en ook dan zit je hoofdschuddend te luisteren hoe ongelooflijk het is wat Bente allemaal in haar mars heeft. ‘Het is al weken zo/Ik voel dat ik te hard ga/Ik tel af/3.2.1./Waar is de explosie nou?/Je had het me beloofd toen ik me zag/Ik wacht nog steeds’, klinkt in het nummer. Het intrigeert gelijk. Het refrein dat erop volgt is lekker uitbundig en kent zelfs de nodige rockinvloeden. Het is een kant van Bente die ook weer overtuigt.
Over de achtergrond van de nieuwe single vertelt Bente: ‘3.2.1. gaat over afgelopen jaar, waarin ik te hard ben gegaan. Over dat mijn relatie en ik daarin moeten zoeken naar een nieuwe balans. En over dat ik een dwars persoon ben en altijd op me laat wachten, maar nu denk: ik kom wel naar jou toe.’ Met shows op onder meer Dauwpop, Pinkpop, Concert at SEA en Rock Werchter plus een vijfdelige concertreeks in Paradiso te Amsterdam blijft Bente ook dit jaar weer hard gaan.