Ash – Give Me Back My World

De Noord-Ierse rockband Ash bracht in 1996 hun debuutalbum 1977 uit en dat werd in het Verenigd Koninkrijk meteen een doorslaand succes. De singles Goldfinger, O Yeah en Girl From Mars werden grote hits. In Nederland was het succes wat bescheidener, maar hun debuutalbum belandde ook hier in de hitlijsten. De band is altijd muziek blijven maken maar het succes van hun eerste album hebben zij tot op heden nog niet weten te evenaren. Wie weet dat dat gaat lukken met album nummer negen – Ad Astra – dat op 3 oktober zal verschijnen. De nieuwste single Give Me Back My World klinkt als Elvis Costello meets Weezer. Met laatstgenoemde band heeft Ash in 2012 nog door de Verenigde Staten getoerd maar op dit moment is een nieuwe tour alleen in de UK en Ierland gepland.