Als de mannen van Bony Macaroni zeggen dat ze linksaf gaan slaan, moet je niet gek opkijken als ze toch een bocht naar rechts maken. Ontregelen en verrassen zit wel in de aard van het beestje. De vermakelijke indierockband kiest ook muzikaal allerlei routes. Waar Bony Macaroni bijvoorbeeld in de vorige single Dumb (so stupid) de jaren negentig (en zelfs een beetje de sound van boyband Five) in zich opriep, heeft nieuwe single The Ends of the Earth een meer punkrockerig karakter. Een twijfelachtige ode aan de zelfvernietigende mens, zo omschrijft Bony Macaroni het nummer zelf. Jaren geleden beleefde zanger Stefan Bonestroo een psychedelische trip (met een geestverruimend boleetje achter de kiezen) die hij nog altijd niet los kan laten. ‘Tijdens mijn trip werd ik geconfronteerd met de kweste van ‘de mens en haar lijden.’ Tegenwoordig hoef ik daar geen paddenstoelen meer voor te nemen. Een paar minuutjes op mijn telefoon lijkt genoeg om er weer even aan te worden herinnerd…’, aldus de frontman. Op 29 augustus verschijnt het nieuwe album van Bony Macaroni, dat Death Drive gaat heten. Naast The Ends of the Earth en Dumb (so stupid) was ook de titeltrack al eerder te beluisteren.